1394 / 4 / 10 :تاریخ انتشار

سفر جنجالی اولین بازی در سبک زندگی ایرانی اسلامی


انتشاردهندگان دیگر این خبر


متن خبر


سفر جنجالی، جدیدترین بازی رایانه‌ای ایرانی «شركت رسانه گستر بنیسی» است که جزء بهترین بازی‌های ارزشی ایرانی قرار گرفته و همچنان استقبال خوبی از آن می‌شود. این بازی نخستین بازی در سبک زندگی ایرانی اسلامی است...

به گزارش روابط‌عمومی «شرکت رسانه‌گستر بنیسی»، به نقل وبگاه همشهری؛
«اتوبوس مدرسه در مقابل كتابخانه بزرگ شهر توقف می‌كند... دانش‌آموزان وارد كتابخانه می‌شوند... قفسه‌های مرتب، سكوت و نظم، كتابخانه را در بر گرفته است؛ امّا ناگهان یک صدای عجیب به گوش می‌رسد؛ مخزن كتابخانه به‌صورت مرموزی به هم می‌ریزد. آن همه سكوت و نظم، جای خود را به ترس، دلهره، خشونت و فریاد داده است. اگر شما به جای آن دانش‌آموزان بودید، چه می‌كردید؟ می‌ماندید یا فرار می‌كردید؟»
این روایت داستان جدیدترین بازی رایانه‌ای ایرانی به نام «سفر جنجالی» است كه از سوی «شركت رسانه گستر بنیسی»، تولید‌كننده بازی‌های رایانه‌ای «عملیّات انهدام 1 و2‌» به مرحله تولید رسید. این بازی در سال‌های اخیر جزو بهترین بازی‌های ارزشی ایرانی قرار گرفت که همچنان استقبال خوبی از آن می‌شود. مدیرعامل جوان این شركت از طلّاب حوزه علمیه قم است كه رسالت تبلیغی خود را فعّالیّت در مسیر تولید بازی‌های رایانه‌ای ارزشی با مفاهیم اسلامی قرار داده و 2 اثر قبلی آن مخاطبان زیادی در بین نوجوانان و جوانان یافته است. حجّت‌الاسلام «حبیب داستانی بنیسی» در زمینه تولید بازی سفر جنجالی و مفاهیم موجود در آن به همشهری گفت: سفر جنجالی یک بازی دو بعدی ماجراجویانه است كه می‌توان آن را نخستین بازی در سبک زندگی ایرانی اسلامی معرفی كرد.
وی ادامه داد: این بازی در سبک فنی «Hidden Object» (شیء پنهان) تولید شده و مراحل اجرایی آن بیش از 1/5 سال طول كشیده است. مدیرعامل «شركت رسانه گستر بنیسی» با بیان اینكه بازی‌نامه سفر جنجالی از سوی كارگروه بازی نامه‌نویسی شركت بنیسی به نگارش درآمده است، بیان كرد: این كارگروه از استادان درس خارج حوزه علمیه، استادان دانشگاه‌ در رشته معماری و استادان برجسته كشوری تشكیل می‌شود.
بنیسی با بیان اینكه نگارش بازی نامه سفر جنجالی بیش از 3 ماه طول كشیده است، گفت: این بازی از نظر محتوی، طراحی و گرافیک در كشور بی‌نظیر است و یكی از قابلیت‌های ممتاز آن امكان رقابت آنلاین به‌صورت صد‌درصد اسلامی است. چرا كه بسیاری از بازی‌های آنلاین دارای امكان خرید و فروش امتیاز و مسائلی این چنینی هستند كه قمار محسوب می‌شود، ولی در این بازی امتیازات بر حسب تلاش بازی‌باز به وی اعطا می‌شود و در بازه‌های زمانی مختلف نیز جوایزی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بازی در یک تمدن فرضی و بسیار زیبا كه از روستا و شهرهایی تشكیل شده است، اتّفاق می‌افتد. بازی‌باز در طی یک داستان و به همراه شخصیت‌های بازی، وارد این تمدّن می‌شود و می‌تواند به مناطق مختلف آن برود. وجود مكان‌های مختلف در هر یک از شهرها و روستا و همچنین وجود مجهولات متنوع داستانی و برخورد بازی‌باز با یک گروه خرابكاری نفوذی به این تمدن، بازی را بیش از پیش جذّاب می‌كند.
مدیرعامل «شركت رسانه گستر بنیسی» با اشاره به اینكه سعی شده در این بازی نماد‌های فرهنگی و ملّی اسلامی و ایرانی دیده شود، بیان كرد: وبگاه سفر جنجالی راه‌اندازی شده و چندین امكان مانند پیش خرید بازی در آن قرار گرفته است و كاربران می‌توانند با مراجعه به سایت

http://SafareJanjali.ir

خدمات را دریافت ‌كنند. بنیسی با اشاره به موفقیت 2 بازی عملیّات انهدام یک و دو با موضوع عملیّات فتح فاو و عملیّات فتح خرّمشهر و كسب جوایز متعدد، تصریح كرد: ما پیگیر هستیم كه این بازی‌ها را به كشورهای دیگر صادر كنیم؛ ولی غرب و كشورهای دیگر از ایران بازی‌های بی‌محتوا را می‌خواهند، در صورتی كه دغدغه كار ما فرهنگی است و بازی‌های تولید شده با مفاهیم ارزشی دینی و ملّی تولید شده است.
وی از انتشار بازی سفر جنجالی بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از این كار، مراحل اجرایی عملیّات انهدام 3 را آغاز كردیم كه موضوع این بازی به نوعی فرا ملّی و پیچیده، با گرافیک بالا و سه بعدی است و مسلماً از بازی عملیّات انهدام 2 كه یكی از شاخص‌ترین بازی‌های گرافیكی از نظر فنی و محتوایی در كشور است، بالاتر و قوی ترخواهد بود.
مدیرعامل «شركت رسانه گستر بنیسی» با اظهار تأسف از رواج بازی‌های غربی در كشور كه غالباً با مفاهیم ضد اسلامی و ایرانی تولید شده‌اند، تصریح كرد: سالانه 4 هزار بازی غربی تولید و به راحتی با قیمت‌های بالا در كشور به فروش می‌رسند و نوجوانان وجوانان ما نیز به این بازی‌ها رغبت پیدا می‌كنند.
بنیسی افزود: وظیفه ما این است كه برای مقابله با این شبیخون فرهنگی غرب وارد عمل شده و بازی‌هایی با محتوی اسلامی و ارزشی و با قابلیت‌های فنی و گرافیكی بالا تولید كنیم تا به تدریج نفوذ بازی‌های غربی در بین خانواده‌ها را كاهش دهیم.
وی در پایان ارائه امكان رقابت آنلاین به‌صورت اسلامی و طراحی نسخه اندروید بازی سفر جنجالی را برای جذب بیشتر بازی‌بازها به این بازی عنوان كرد و گفت: می‌توان به جرأت گفت كه بازی دو بعدی ایرانی در سبک زندگی اسلامی به این بزرگی و وسعت تاكنون در كشور نداشتیم. امیدواریم این بازی بتواند به خوبی بین نوجوانان و جوانان‌ ترویج شود و مفاهیم عالی و آموزنده آن نیز به خوبی به بازی‌بازها انتقال یابد.

تصویر خبر


نظر و تعامل شما با خبر


اشتراک‌گذاری مطلب، نظردهی، و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان

اشتراک‌گذاری مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

cloob

afsaran

Facenama

yahooMessanger

نظر شما

کد امنیّتی روبه‌رو را وارد سازید:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 29 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.