1393 / 3 / 8 :تاریخ انتشار

سخنرانی مدیرعامل در همایش «دانشگاه هیولاسازی دشمن»


همایش کارگاه هیولاسازی دشمن، با موضوع بررسی رازهای پشت پرده‌ی کارتون‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای با سخنرانی مدیرعامل رسانه‌گستر بِنیسی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت رسانه‌گستر بِنیسی، همایش کارگاه هیولاسازی دشمن، با موضوع بررسی رازهای پشت پرده‌ی کارتون‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای، با سخنرانی حجّت‌ الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بِنیسی در سالن اجتماعات مدرسه‌ی علمیه‌ی فیضیه برگزار گردید.
در این همایش دو روزه که به همت موسسه فرهنگی هنری خواجه نصیرالدین طوسی (ره) در روزهای 15 و 16 خردادماه برگزار شد، در خصوص تاثیرات موفق رسانه‌های نوین غربی در تغییر فرهنگ اسلامی و ارائه‌ی راهکارهای شناخت و مقابله با این تهاجمات فرهنگی بحث و تبادل نظر شد و از حجت‌الاسلام داستانی بِنیسی به عنوان طلایه‌دار تولید بازی‌های رایانه‌ای در حوزه علمیه قم برای سخنرانی در این همایش دعوت به عمل آمد.
حجت‌الاسلام بِنیسی در این همایش، با اشاره به تهاجمات دشمن مبنی بر هدفگیری جوامع خصوصا جوانان و خانواده‌ها،‌ نقش روحانیون، طلاب و همه‌ی کسانی که نسبت به اسلام و انقلاب دغدغه‌مند هستند را بی‌بدیل دانست و از لزوم کار مضاعف برای مقابله با دشمن سخن به میان آورد.
ایشان با اشاره‌ به پیش‌بینی اخیر کارشناسان رسانه‌ای دنیا مبنی بر حذف کامل عنصر سینما و فیلم تا سال 2024 و جایگزینی بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی به جای آن در دنیای رسانه‌ای، از تاثیرگذاری بیش‌تر بازی‌های رایانه‌ای بر مخاطبین در مقایسه با پویانمایی خبر داد.
وی علّت تاثیرگذاری فوق‌العاده بازی‌های رایانه‌ای نسبت به پویانمایی‌ها را قابلیّت اینتراکتیو (تعاملی بودن) این بازی‌ها عنوان کرد و آن را مرهون نقش محوری مخاطب در انجام این بازی‌ها و هم‌ذات پنداری‌اش نسبت به رویدادهای درون بازی‌ها دانست.
تولیدکننده‌ی بازی‌های ارزشی عملیات انهدام 1 و 2 در بخش دیگری از سخنان خود، تولید حداقل سالانه 3 تا 4 هزار بازی‌ رایانه‌ای در دنیا را نشان‌ دهنده‌ی میزان علاقه‌مندی مردم به این رسانه‌ دانست و ادامه داد: یک سوم‌ از این تعداد بازی‌های تولیدی غیرمجاز هستند و متاسفانه خط قرمزها را در نوردیده‌ اند.
داستانی بِنیسی در ادامه گفت: 90% از بازی‌های باقیمانده نیز روی خط قرمز یا نزدیک به آن حرکت می‌کنند و این امر، ‌اهمّیّت ورود همه‌جانبه‌ِی حوزه‌ی علمیه را به عنوان مهم‌ترین نهاد فرهنگی جهان تشیع بیش از پیش پررنگ می‌کند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ورود طلاب و روحانیون در حوزه‌ی رسانه خصوصا بازی‌های رایانه‌ای گفت: چه اشکالی دارد که وقتی طلاب درسشان را مثلا تا `پایان سطح 1 با موفقیت پشت سر گذاشتند، در کنار اهتمامشان به دروس حوزوی خصوصا فقه و اصول، در رشته‌های مختلف رسانه‌ای ورود نمایند و مدیر و متخصص و صاحب‌نظر در آن رشته‌ها گردند؟!
حجت‌الاسلام بِنیسی در بخش پایانی صحبت‌های خود از تمام دغدغه‌مندان به فرهنگ که امکان ورود به فرآیند بازی‌سازی را ندارند، درخواست کرد همه‌ی وقت و توان خود را در جهت جایگزین‌سازی محصولات فاخر ارزشی به جای بازی‌های خارجی، به کار ببندند و با حمایت از این محصولات، بتوانند قدم موثّری در ایجاد فرهنگ تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی بردارند.

تصویر خبر


نظر و تعامل شما با خبر


اشتراک‌گذاری مطلب، نظردهی، و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان

اشتراک‌گذاری مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

cloob

afsaran

Facenama

yahooMessanger

نظر شما

کد امنیّتی روبه‌رو را وارد سازید:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 51 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.